Leta i den här bloggen

tisdag 9 mars 2010

Pestskeppet - Frank G. Slaughter

Ja, den här boken läste jag som ung tonåring. Eller var jag kanske tolv? Det var då en av de bästa böcker jag hade läst. Det tycker jag fortfarande att jag tyckte och jag kan fortfarande känna hur jag kände. När jag nu läste om boken - jag hittade den av en slump - det är samma exemplar som jag läste då och kunde inte motstå - finner jag som väntat en ganska medioker och kantig spänningsroman som dock är mer sammanhållen än de flesta detektivromaner jag läst. Det finns logiska luckor men de går att blunda för eller tänka sig förbi. Men återigen en läsupplevelse; jag mindes boken i stora drag och ett par viktiga detaljer, och kunde nu minnas vem jag var när jag läste, då. Slingrigt kanske, men vad gör man inte?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar