Leta i den här bloggen

tisdag 16 mars 2010

Blå måndag - Stig Claesson

Jaha, så har man läst en till. Jag köpte den häromdagen på ett av de få kvarvarande antikvariaten här i Stockholm. Och det är i alla fall inte jag som brustit i min konsumentmakt. Antikvariaten läggs ned ändå. Eller har jag alltså brustit? Jag har lagt för lite pengar, även om det var de pengar jag hade, på de böcker som annars inte hade blivit sålda. Men jag borde ha tjänat mer pengar, och köpt fler böcker. Då hade nog fler antikvariat blivit kvar. Hade jag haft tillräckligt med pengar hade alla varit kvar.
Hör hur man säger: folket får vad folket vill ha. Alltid denna skuld. Jag har inte gjort tillräckligt. Borde jag ha skapat opinion?
Nå.
Blå måndag är en samling korta texter på maximalt vardera två sidor, inklusive illustration, förutom en eller två som är respektive fyra sidor lång inklusive två illustrationer. En och annan text är ett guldkorn bland i övrigt silver och brons. Idel pallplaceringar alltså, och det är trångt i toppen. Det blåser däremot snålt på oss vanligt verkligt folk som inte ens har pengar att understödja det vi vill ha.
Det är förjävligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar